BUANCOPAY - sikrer elektroniske penge på brugernes kantinekort

Nemt at sætte penge ind på kortet

Brugeren tanker selv sit kort op via en webportal, nemt og hurtigt

Slip for håndtering af kontanter

Elektronisk betaling er nemmere, sikrere og mere hygiejnisk end sedler og mønter

Nem administration

Modtag en samlet betaling pr. måned og slip for daglige posteringer

Godkendt af Finanstilsynet

Systemet lever op til det højeste niveau af sikkerhed og har myndighedernes blå stempel

Sådan virker BUANCOPAY kantinebetaling

BUANCOPAY er motoren i vores kontantløse system til kantinebetaling. Det er et system, der nemt og sikkert håndterer elektroniske betalinger fra brugernes kort til kantinen. BUANCOPAY kan både bruges i kantiner på skoler, arbejdspladser og foreninger. Hvis det lyder som en løsning, I kunne være interesserede i til jeres kantine, så kontakt os endelig og få et uforpligtende tilbud.

Med BUANCOPAY sætter brugerne selv penge ind på deres kort via kantinens webportal, og straks efter er kortet klar til brug. Skoleboden eller arbejdskantinen skal blot have en kortlæser, og så kører resten automatisk. Det gør det nemt for elever eller medarbejdere at betale for deres frokost uden at skulle håndtere kontanter eller kreditkort. Derfor fungerer BUANCOPAYs betalingsløsning til kantiner også til yngre elever og børn.

Desuden kan BUANCOPAYs kantine software lette bogføring og administration i kantinen. Kantinen modtager nemlig én samlet betaling fra BUANCOPAY hver måned og skal således blot bogføre én postering månedligt i stedet for mange små hver eneste dag – en stor administrativ lettelse, som gør, at der er tid til at fokusere på sjovere ting.

Mistet kort? Ikke noget problem

Hvis en bruger mister sit kort, så er der ingen grund til panik. De penge, som brugeren indsætter, står ikke på selve kortet, men på en tilknyttet konto. Det betyder, at kortet blot skal spærres, hvis det bortkommer. Brugeren kan herefter få udstedt et nyt kort og pengene vil fortsat være på kontoen. Det gør både betalingsløsningen brugervenlig og sikker.

Som en ekstra sikkerhed skal kantinens personale tjekke, at kortet bruges af sin rette ejer ved hjælp af navn og foto. Den høje grad af sikkerhed gør BUANCOPAY oplagt til skoler, hvor selv mindre børn trygt kan blive udstyret med et kort til køb i skoleboden.

Desuden betyder en kontantløs kantine, at mindre børn slipper for at have kontanter på sig i skoletiden. Ydermere gør BUANCOPAY det nemt for forældre at sætte penge ind på kortet og løbende holde øje med, hvor mange penge der bliver brugt.

Det siger kunderne:

Når de bipper kortet, så får vi et billede op, hvor der står navn. Vi kan holde øje med, at det er den rigtige elev, og hvor mange penge der er tilbage på kontoen. Smart og nemt”.

- Nicola Clausen, kantineleder, Søborg Skole

Mange muligheder med BUANCO kantine software

Med BUANCOPAY følger en række muligheder for at øge brugervenligheden for brugerne og besparelserne for kantinen.

Blandt de mange muligheder er:

  • Trække forbruget i lønnen, i stedet for at indbetale på kortet
  • Betaling med eksisterende studie- eller medarbejderkort
  • Kortbetaling i automater

Kantinebetaling løntræk

Mange arbejdspladser har allerede en ordning, hvor forbrug i kantinen bliver trukket direkte fra lønnen i stedet for at gå over en separat forbrugskonto. Det er naturligvis også en mulighed med BUANCOPAY, hvor vi kan sætte jeres løsning op til en kantine med fast løntræk.

Betaling med eksisterende studie- eller medarbejderkort

Hvis studerende eller medarbejdere allerede har personlige kort, kan disse også sættes op til at fungere sammen med BUANCOPAYs kantinebetaling. Således skal der kun holdes styr på et enkelt kort.

Kortbetaling i automater og kantine selvbetjening

Sidst men ikke mindst så er det også muligt at lave en ordning, hvor I har selvbetjening i kantinen eller hvor der kan betales med kortet i dertil indrettede automater.

Hvis I har andre ideer eller ønsker er I naturligvis også velkommen til at kontakte os, og så vil vi gerne undersøge, om det er muligt at imødekomme jeres specifikke behov.

Hvem håndterer pengene fra kantinebetaling?

MSS Professional A/S modtager indbetalinger fra kortindehaverne og udbetaler de beløb, der er købt for, til de kantiner, der er tilknyttet BUANCOPAY. Som udgangspunkt bliver pengene for købte varer udbetalt én gang om måneden i én samlet post. Derfor kan BUANCOPAY også være med til at lette regnskabsføringen i jeres kantine. 

BUANCO har drevet kantinebetalinger siden 2008. Vi ejer vores egen software og investerer løbende i produktudvikling. Det giver os mulighed for at udvikle løsninger og produkter, som vores kunder efterspørger, uden af være afhængige af andre aktører. Derfor er du sikker på en moderne og sikker betalingsløsning til jeres kantine.

Vi har stor fokus på driftsikkerhed, og derfor har vi ansat vores egne software specialister med mange års erfaring. Det betyder, at hvis I oplever tekniske udfordringer, så kommer vores egne eksperter og hjælper jer med at løse problemet.

MSS Professional er et danskejet firma, der driver BUANCO, og som står bag de tekniske løsninger, der er kernen i BUANCOs betalingsløsninger. Vi er godkendt som såkaldt ”e-penge udbyder” i henhold til Lov om Betalingstjenester og Elektroniske Penge.               

Højeste grad af sikkerhed BUANCOPAY kantine software

Som godkendt “e-penge udbyder” er vi underlagt særlige sikkerhedskrav med hensyn til de penge, kunderne sætter ind. Det vil sige de betalinger, som vi håndterer for de forskellige kantiner. Alle indbetalinger indsættes på en sikringskonto, der er kreditorbeskyttet. Det betyder, at disse penge er i sikkerhed for eventuelle kreditorer, som MSS Professional måtte have.

Det er dog værd at bemærke, at de indsatte midler ikke er beskyttet af den indskydergarantiordning, der gælder for indskud i eksempelvis banker.

Derudover så sørger vi også for, at der er styr på IT-sikkerheden og privatlivspolitikken i forbindelse med BUANCOPAY. Kort sagt, så sikrer vi, at jeres system og jeres kunders data er beskyttede, og at I lever op til alle GDPR forpligtelser i forbindelse med installation og drift af BUANCOPAY.

Hvis du synes det lyder forvirrende og svært, så kan du være helt tryg. Vi har mange års erfaring med kundetilpassede betalingsløsninger til kantiner, og ved derfor præcis hvad der kræves for at jeres specifikke system lever op til de nyeste sikkerheds- og IT-krav.

Godkendt og overvåget af Finanstilsynet

Som udbyder af elektroniske penge er MSS Professional underlagt Finanstilsynets kontrol. Vi skal derfor leve op til alle regler og krav, som Finanstilsynet har vedtaget vedrørende udbydere af elektroniske penge.

Vi arbejder nøje efter alle retningslinjer fra tilsynet og skal jævnligt dokumentere, at alle transaktioner foregår efter forskrifterne, og at sikkerheden er i top.

Hvad er elektroniske penge?

Finanstilsynet definerer elektroniske penge som: “elektronisk eller magnetisk lagret pengeværdi, der repræsenterer et krav mod udstederen, som udstedes ved modtagelsen af betaling med henblik på at gennemføre betalingstransaktioner og som accepteres af andre end udstederen af elektroniske penge”.

Elektroniske penge er bl.a. karakteriseret ved, at der er foregået en forudbetaling. I tilfældet med BUANCOPAY, så har brugeren sat penge ind på et kort før de foretager et køb i kantinen. Elektroniske penge er f.eks. gavekort, forudbetalte kort og kort til brug ved køb af billetter til offentlig transport.

For at en virksomhed har lov til at udbyde elektroniske penge, skal de ansøge om en tilladelse fra Finanstilsynet, som bl.a. stiller krav om IT-sikker, ledelse, kapital samt forebyggende foranstaltninger mod hvidvask.

Kom i gang med kontantløs kantinebetaling på få uger

BUANCO har etableret hundredvis af kantinesystemer over hele Danmark og derfor kan vi også få din nye kantine software op at køre i løbet af kort tid. Du skal bare kontakte os. Når du har bestilt din løsning, så kommer vores teknikere på besøg. De tager sig af opsætning, indlæsning af sortiment og pris samt introduktion for kantinepersonalet, således at I får den bedste start.

Det er vigtigt for os, at jeres personale får en god forståelse for det nye system, så BUANCOPAY kan blive en støtte i jeres daglige arbejdsgange. Derfor har I også efterfølgende fuld og fri adgang til vores supportere. På den måde kan I altid kan få svar på spørgsmål og få løst eventuelle problemer, der måtte opstå.

Vi sætter en ære i kundeservice og drift. Derfor vil vi altid gerne høre jeres ærlige feedback, så vi kan blive endnu bedre!

Det siger kunderne:

”BUANCOs hurtige online-support betyder, at vi nemt og hurtigt får den hjælp, vi har behov for”.

- Jonna Nørremark, kantineleder, Skive Tekniske Skole