Madboder uden kontanter– nemt, hurtigt, hygiejnisk

Bedre hygiejne uden sedler og mønter

En kontantløs madbod øger trygheden for børn og personale

Nemmere for elever og forældre

Kortet tankes op via en webportal, så barnet altid har penge til rådighed

Hurtigere betjening giver kortere kø

Pausen skal ikke bruges på at stå i kø, men på at spise med kammeraterne

Høj sikkerhed, godkendt af Finanstilsynet

Systemet er designet efter de højeste sikkerhedsstandarder

Kortbetaling gør spisepausen mindre stresset

Kantinebetaling med BUANCO er til gavn for både elever og personale:

  • Hurtigere betjening giver kortere kø og mindre ventetid
  • Eleverne kan hurtigere komme i gang med maden
  • Personalet i boden slipper for at håndtere kontanter og regne byttepenge

Hurtigere betjening giver kortere kø og mindre ventetid

Med de smarte kontaktløse kort som følger med BUANCOs kantine software, så er betalingen både hurtig, sikker og nem. Ikke noget med kontanter eller koder, som børnene skal huske. Det betyder bl.a. kortere kø ved kassen og mindre ventetid.

Eleverne kan hurtigere komme i gang med maden

Effektiv betjening og mindre kø ved kassen betyder også, at børnene hurtigere kan komme i gang med at spise frokost, i stedet for at bruge halvdelen af deres pause på at stå i kø til betaling.

Personalet i boden slipper for kontanter og byttepenge

Sidst men ikke mindst, så slipper personalet i kantinens kasse for at håndtere kontanter og byttepenge, da BUANCOs ordning er en kontantløs løsning til kantiner. Dette højner både sikkerheden, effektiviteten og hygiejnen i kantinen.

Det siger kunderne:

”Før vi fik det her kortssystem, kunne det tage op til 20 minutter, før køen var væk. Nu kan vi klare en frikvarterskø på 8-10 minutter.”

Nicola Clausen, kantineleder, Søborg Skole

Slip for de uhygiejniske mønter og sedler

BUANCOs betalingsløsning til kantiner er ikke kun smart, men også hygiejnisk, da der kun er et minimum af kontakt ved betaling. Eleven bipper bare sit betalingskort kontaktløst og skal ikke taste en kode. Dermed reduceres den fysiske kontakt betydeligt, og ekspeditionerne kan gennemføres forsvarligt og alligevel hurtigt til glæde for såvel elever som personale.

I en kontantløs kantine med BUANCOs system er betjeningen derfor ikke kun mere effektiv og sikker, men også mere hygiejnisk.

Nu tænker du måske, “er det ikke usikkert, når der ikke er en kode?”. Det enkle svar er nej. Når eleven bipper sit kort, så vil både navn og billede komme op på kantinepersonalets skærm. På den måde er det nemt for personalet at kontrollere, at det rent faktisk er kortets ejer, som anvender kortet. Dette betyder også, at selv mindre børn kan bruge kortet.

Det siger kunderne:

"Det er så nemt at håndtere for børnene og for kommunen”.

- Bjarne Andersen, administrativ leder, Søborg Skole

Nemt for forældrene, nemt for skolen og klubben

BUANCOs kantine software gør livet nemmere for både forældre, børn, skole og klub.

  • Forældrene kan sætte penge ind på barnets personlige kort via en webportal. Herefter kan kortet bruges med det samme. Inde på webportalen kan forældre også holde øje med, hvor mange penge der bliver brugt og hvad barnet køber. Det er en rar tryghed for mange forældre, som gerne vil sikre sig, at deres børn får en ordentlig frokost hver eneste dag.
  • Når eleven bruger sit kort i boden eller kantinen, så registreres købet straks. På den måde, kan både forældre og børn følge med i forbruget.
  • Skolen eller klubben modtager én samlet betaling for alle køb i slutningen af hver måned. Det er med til at lette den daglige administration i forbindelse med håndtering af kassebeholdning og bogføring. BUANCOs kontantløse kantineordning kan derfor også være med til at aflaste eller frigive tid hos kantinepersonale, som i stedet kan tage sig af andre opgaver eller kan få mere luft i hverdagen.

Forældrene får overblik over forbruget

Til BUANCOs kantine software medfølger også en webportal. Det er her, at hver elev har en profil og det er også via denne webportal, at forældrene sætter penge ind på kortet. Desuden kan forældrene nemt følge med i barnets forbrug. De kan f.eks. se, hvor meget der bliver købt for, og hvad der bliver købt.

Mange forældre er utrolig glade for netop denne funktion, da det giver dem mulighed for at holde øje med, at deres børn får en sund og nærende frokost ovre i skolen. Desuden kan forældre selv holde øje med, hvornår det er tid til at sætte flere penge ind på kortet. Hvis eleverne selv ønsker at vide hvad saldoen på kortet er, så kan de bare spørge kantinepersonalet, som nemt kan tjekke saldoen på de enkelte kort via deres system.

Det siger forældrene:

”Man kan følge med i hjemmefra, hvad de rent faktisk bruger pengene på. Man kan se, at de ikke køber kage for alle pengene, men at de også køber dagens ret og noget frugt.”

Louise Simony, mor til tre, Gladsaxe

Er det kortets rette ejer, der bruger det?

BUANCOs kantine abonnement er både sikkert og enkelt. Derfor kan selv mindre børn bruge deres kort i madboden eller i skolens kantine. Når et kort bippes ind til betaling i kantinen eller bodens kasse, bliver indehaverens navn og billede vist på personalets skærm. Den, der betjener, kan derfor nemt og hurtigt kontrollere, at det er kortets rette ejer, der bruger det.

Dette er med til at mindske misbrug eller forbytning af kort. Den smarte løsning betyder, at der ikke er behov for personlige pinkoder eller kodeord, som eleven kan komme til at glemme eller videregive til andre ved en fejl.

Denne løsning giver desuden forældre garanti for, at det kun er deres eget barn, som kan bruge kortet, selv hvis det bortkommer. Kantinens medarbejdere bliver nemlig instrueret i, at elever og andre kun kan bruge deres egne personlige kort til betaling.

Det siger kunderne:

”Når de bipper kortet, så får vi et billede op, hvor der står navn. Vi kan holde øje med, at det er den rigtige elev, og hvor mange penge der er tilbage på kontoen. Smart og nemt.

- Nicola Clausen, kantineleder, Søborg Skole

Et sikkert kort på hånden

En anden fordel ved kantineløsningen fra BUANCO er, at saldoen på et kort i praksis ikke befinder sig på selve kortet, men på en tilknyttet konto på webportalen. Når forældrene sætter penge ind på kortet, registreres beløbet på den tilknyttede konto, ikke selve kortet. Hvis kortet bliver væk, skal det derfor blot spærres, og pengene vil fortsat være på kontoen.

Det bortkomne kort erstattes med et nyt, der knyttes til brugerens eksisterende konto med den eksisterende saldo. Således vil det indestående beløb hurtigt være tilgængeligt igen på det nye kort. Dette er med til at minimere risikoen for misbrug og tyveri, men betyder også, at det ikke er verdens undergang, når en elev f.eks. forlægger sit kantinekort.

Hvis du har nogle spørgsmål til vores sikkerhedsforanstaltninger eller generelle IT-sikkerhed, så er du naturligvis mere end velkommen til at kontakte os.

Det kan også være, at I har nogle særlige ønsker eller behov i jeres kantine. Vi har mange års erfaring med at lave skræddersyede løsninger, og vi vil meget gerne undersøge, hvordan vi kan imødekomme jeres behov med BUANCOs betalingsløsning til kantiner.      

Hurtigt i gang

Når I har bestilt BUANCOs kantine software, så sørger vi for, at I hurtigt kommer i gang med jeres nye betalingssystem. Det eneste I skal sørge for er, at der er adgang til strøm og internet, og at vi modtager en liste over jeres sortiment og priser. Så skal vi nok tage os af resten.

Installationen foregår ved, at vores specialister kommer på besøg og tager sig af opsætning af udstyr, installation af software, indlæsning af priser og varer og endelig undervisning af personalet i den daglige brug af systemet.

Det er vigtigt for os, at det nye system er med til at gøre jeres hverdag i kantinen nemmere og mere effektiv. Derfor søger vi altid for en grundig introduktion til medarbejderne, som skal anvende systemet til hverdag.

Hele opsætningen kan typisk ordnes på en enkelt dag og så er I klar til at tage det nye system i brug. System har en intuitiv og brugervenlig opsætning, som gør det nemt for personalet at betjene eleverne hurtigt og effektivt.

Problemer? Vi er klar med support

Hvis I efter installationen eller på et senere tidspunkt oplever problemer eller har spørgsmål til systemet, så kan I naturligvis kontakte vores kundeservice. Vores dygtige og servicemindede teknikere sidder klar i vores supportcenter alle hverdage. De er parate til at løse problemer, svare på spørgsmål og give tips til anvendelse af BUANCOs betalingssystem.

Det er centralt for os, at vores kunder er glade for deres kantine software. Derfor opfordrer vi altid vores kunder til hellere at ringe én gang for meget i stedet for én gang for lidt, hvis der er spørgsmål eller udfordringer med kantinebetalingen eller andre dele af BUANCO systemet.

Supportcenterets åbningstider er:

Mandag – Torsdag kl. 8.00 – 16.00

Fredag kl. 8.00 – 15.00

Desuden har I mulighed for at tilkøbe ‘Nødhotline’ som er en ekstra service, der dækker assistance udenfor normal åbningstid. På vores Nødhotline er det muligt at få hjælp til akutte opgaver såsom nedbrud/driftsstop.

Du kan læse mere om vores kundesupport lige her.

Det siger kunderne:

”Buancos hurtige online-support betyder, at vi nemt og hurtigt får den hjælp, vi har behov for”

Jonna Nørremark, kantineleder, Skive Tekniske Skole

Kunne du tænke dig et smart system til bestillinger i skoleboden?

Med BUANCOs smarte system til mødeforplejning bliver hverdagen i boden lidt nemmere. Udfyld og send formularen herunder – så kontakter vi dig for en uforpligtende snak om dine muligheder.